Triage:
Wanneer u belt voor een afspraak of advies, passen wij triage toe. Dit doen we om u de juiste zorg te kunnen bieden en tegelijkertijd het spreekuur zo optimaal mogelijk in te kunnen richten. Dit betekent dat de assistente u zal vragen waarvoor u op het spreekuur wilt komen. Om een goed beeld te krijgen van uw situatie en de daarbij horende urgentie, stelt zij u aanvullende vragen. Ook kan zij u mogelijk adviseren wat u zelf kunt doen aan de klachten die u heeft.
Uiteraard doet de assistente alles in samenspraak en overleg met uw huisarts. Net als de huisarts is de assistente verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Onze assistentes hebben hiervoor de noodzakelijke training gevolgd. De triage gebeurt op basis van landelijk zorgvuldig opgestelde protocollen.
Spreekuur (consult) op afspraak:
U kunt tussen 08:00 en 10:00 uur bellen voor een spreekuurafspraak. Gemiddeld duurt een consult 10 minuten. Denkt u meer tijd nodig te hebben, overleg dit dan met de assistente. Meer tijd reserveren voorkomt zowel dat er onvoldoende tijd voor u is tijdens uw afspraak, als onnodig lange wachttijden voor de volgende patiënten.
Belt u de assistente tijdig als een afspraak niet door kan gaan.
Telefonisch spreekuur:
De assistente kan samen met u besluiten om u een plek te geven op het telefonisch spreekuur van een van de huisartsen. U hoeft dan niet langs te komen voor het spreekuur, maar de huisarts belt u dan op en voert het spreekuur telefonisch met u. Dit kan gedurende de gehele dag zijn.
Uitslagen:
Uitslagen kunt u in veel gevallen bij de assistente opvragen. U kunt hiervoor bellen tussen 10:00 en 12:00 uur.
Huisbezoek:
Huisbezoeken zijn bedoeld voor patiënten die te ziek zijn om zelf naar de praktijk te komen. U kunt tussen 08:00 en 10:00 uur een huisbezoek aanvragen. Bij twijfel over de noodzaak van een huisbezoek zal de huisarts u terugbellen. Omdat er in de praktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn is het, indien mogelijk, altijd beter om naar de praktijk te komen.